405 km/h – to najwyższa prędkość osiągnięta podczas niedawnych testów niemieckiego pociągu dużych prędkości ICE. Oznacza to zdecydowane pobicie poprzedniego rekordu na trasie KDP Erfurt – Lipsk/Halle, na której przeprowadzono próby.
Celem dwudniowych przejazdów, przeprowadzonych wspólnie przez Siemens Mobility z DB InfraGo i DB-Systemtechnik, były testy innowacyjnych komponentów i systemów w rzeczywistych warunkach dużych prędkości, szczególnie w obszarach aerodynamiki, akustyki i zachowania podczas jazdy.
Testy opierają się na wstępnym projekcie, w którym osiągnięto już prędkości do 360 km/h. Zebrane dane służą do walidacji narzędzi obliczeniowych i symulacyjnych oraz pomagają zidentyfikować potencjał wzrostu prędkości w regularnych operacjach.
– Udane jazdy testowe naszego wagonu testowego Velaro Novo na prędkość 405,0 km/h w imponujący sposób demonstrują osiągi naszej najnowszej generacji pociągów dużych prędkości. Naszym celem było uzyskanie dogłębnego wglądu w akustykę, aerodynamikę i zachowanie podczas jazdy z ekstremalnymi prędkościami. Osiągnęliśmy ten cel dzięki doskonałej współpracy z DB InfraGO AG i DB Systemtechnik. Velaro Novo zrewolucjonizuje technologię transportu kolejowego, wyznaczając nowe standardy w zakresie przepustowości, oszczędności i wydajności. Takie innowacje są kluczem do zrównoważonej i zorientowanej na przyszłość mobilności – mówi szef działu kolei dużych prędkości i międzymiastowych w Siemens Mobility Thomas Graetz.
Na krótkim nagraniu udostępnionym przez info24 - ÖV Schweiz - Europa widać wykorzystany podczas bicia rekordu zestawiony z pięciu członów (trzech wagonów środkowych oraz dwóch głowic napędowych) skład ICE-S. Jest to specjalny skład testowy z zaawansowaną aparaturą pomiarową na pokładzie, używany przez DB właśnie do prób na infrastrukturze dużych prędkości.
Linia Erfurt – Lipsk/Halle została oddana do użytku przed dziesięcioma laty. Obecnie do 12 lipca jest zamknięta dla ruchu rozkładowego – w tym czasie odbywają się na niej prace utrzymaniowe i optymalizacyjne. Ich elementem jest właśnie opisywany przejazd, podczas którego udało się rozpędzić ICE-S do prędkości 405 km/h. Najwyższą prędkością w ruchu liniowym na niemieckiej sieci jest dziś 300 km/h.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.