Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
01-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
01-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Siemens Mobility

Podziel się ze znajomymi:

405 km/h – to najwyższa prędkość osiągnięta podczas niedawnych testów niemieckiego pociągu dużych prędkości ICE. Oznacza to zdecydowane pobicie poprzedniego rekordu na trasie KDP Erfurt – Lipsk/Halle, na której przeprowadzono próby.

Celem dwudniowych przejazdów, przeprowadzonych wspólnie przez Siemens Mobility z DB InfraGo i DB-Systemtechnik, były testy innowacyjnych komponentów i systemów w rzeczywistych warunkach dużych prędkości, szczególnie w obszarach aerodynamiki, akustyki i zachowania podczas jazdy.

Testy opierają się na wstępnym projekcie, w którym osiągnięto już prędkości do 360 km/h. Zebrane dane służą do walidacji narzędzi obliczeniowych i symulacyjnych oraz pomagają zidentyfikować potencjał wzrostu prędkości w regularnych operacjach.

– Udane jazdy testowe naszego wagonu testowego Velaro Novo na prędkość 405,0 km/h w imponujący sposób demonstrują osiągi naszej najnowszej generacji pociągów dużych prędkości. Naszym celem było uzyskanie dogłębnego wglądu w akustykę, aerodynamikę i zachowanie podczas jazdy z ekstremalnymi prędkościami. Osiągnęliśmy ten cel dzięki doskonałej współpracy z DB InfraGO AG i DB Systemtechnik. Velaro Novo zrewolucjonizuje technologię transportu kolejowego, wyznaczając nowe standardy w zakresie przepustowości, oszczędności i wydajności. Takie innowacje są kluczem do zrównoważonej i zorientowanej na przyszłość mobilności – mówi szef działu kolei dużych prędkości i międzymiastowych w Siemens Mobility Thomas Graetz.


Na krótkim nagraniu udostępnionym przez info24 - ÖV Schweiz - Europa widać wykorzystany podczas bicia rekordu zestawiony z pięciu członów (trzech wagonów środkowych oraz dwóch głowic napędowych) skład ICE-S. Jest to specjalny skład testowy z zaawansowaną aparaturą pomiarową na pokładzie, używany przez DB właśnie do prób na infrastrukturze dużych prędkości.

Linia Erfurt – Lipsk/Halle została oddana do użytku przed dziesięcioma laty. Obecnie do 12 lipca jest zamknięta dla ruchu rozkładowego – w tym czasie odbywają się na niej prace utrzymaniowe i optymalizacyjne. Ich elementem jest właśnie opisywany przejazd, podczas którego udało się rozpędzić ICE-S do prędkości 405 km/h. Najwyższą prędkością w ruchu liniowym na niemieckiej sieci jest dziś 300 km/h.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tunel KDP w Łodzi. Umowa z PORR podpisana

Infrastruktura

Tunel KDP w Łodzi. Umowa z PORR podpisana

Daniel Siwak 27 czerwca 2025

Alstom: Polska ma zasoby do budowy KDP

Tabor i technika

Alstom: Polska ma zasoby do budowy KDP

Roman Czubiński 12 czerwca 2025

Piętrowe pociągi dużych prędkości pod kanałem La Manche?

Tabor i technika

Zobacz również:

Siemens Mobility: Polska kolej potrzebuje nowych lokomotyw

Tabor i technika

Siemens Mobility: Polska kolej potrzebuje nowych lokomotyw

Łukasz Malinowski 22 kwietnia 2025

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Łukasz Malinowski 02 kwietnia 2025

Pozostałe z wątku:

Tunel KDP w Łodzi. Umowa z PORR podpisana

Infrastruktura

Tunel KDP w Łodzi. Umowa z PORR podpisana

Daniel Siwak 27 czerwca 2025

Alstom: Polska ma zasoby do budowy KDP

Tabor i technika

Alstom: Polska ma zasoby do budowy KDP

Roman Czubiński 12 czerwca 2025

Piętrowe pociągi dużych prędkości pod kanałem La Manche?

Tabor i technika

Zobacz również:

Siemens Mobility: Polska kolej potrzebuje nowych lokomotyw

Tabor i technika

Siemens Mobility: Polska kolej potrzebuje nowych lokomotyw

Łukasz Malinowski 22 kwietnia 2025

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Łukasz Malinowski 02 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5